LOKALER : A1547 och A1543
|
|
||
9.00-9.15
|
A1547
INTRODUKTION
|
|
|
Lokal :
|
A1547
|
A1543
|
|
9.20-9.50
|
Att läsa
särskilt bra
- med hjälp
av lässtrategier
och
digitala lärverktyg i gymnasiesärskolan
Boden Britt
Hansson m.fl.
|
Att läsa
med förståelse
Vidsel /
Älvsbyn Carin Lindblom Pia Lindström
|
|
9.50 -10.10
|
Kaffepaus
|
||
10.10 – 10.40
|
Lässtjärnorna
-ett
medvetet arbetssätt för ökad läsförståelse.
Camilla Fält
och Jenny Aldrin
Tolvmans friskola |
Utvecklingsarbete
i läsförståelse. Hur vi i arbetslaget tagit del av forskning samt förankrat
det i praktiskt arbete.
Högalidsskolan
Kiruna
|
|
|
FÖRFLYTTNINGAR
|
||
10.45 -11.15
|
Läskraft
-från tyst bänkbok till meningsfull läsning och kreativa samtal
Kalix
|
Läsförståelse
med läsfixardockor
Älvsbyn Anita
Söderström
|
|
|
FÖRFLYTTNINGAR
|
||
11.20 – 11.50
|
Barnen och
språken
- vägar
till läsförståelse
Måttsundskolan
Luleå
|
Att finna
en röd tråd och få samsyn i läsförståelse på ett rektorsområde
Kiruna
|
|
11.50 – 13.00
|
LUNCH
|
||
13.00 – 13.30
|
Läsutveckling Camilla Sundqvist Övertorneå
|
||
13.35 – 14.00
|
KAFFE
|
||
14.00 – 15.30
|
En läsande klass A 1547
|
NCS Norrbotten är ett nätverk av Språk-, läs- och skrivutvecklare från Norrbottens kommuner och ett par fristående huvudmän.
torsdag 20 november 2014
Program för redovisningen
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar